Aha moment 🙌

Je bent al super lang aan het zwoegen om varianten te bedenken op een ontwerp, een schets hier, een krabbeltje daar. Deze muur nog eens even opschuiven, een paar functies van plaats verwisselen, ... Maar het is nog niet steeds wat je in je hoofd hebt. Het klopt niet helemaal. De moed zakt wat in je schoenen. Maar je geeft niet op. Je blijft zoeken.

En dan ineens gebeurt het. Alle puzzelstukjes vallen in elkaar. Je hebt een AHA moment!

Je wordt weer helemaal enthousiast. Je ziet het helemaal zitten. Je beeldt je in dat je rondloopt in de ruimte en je voelt jezelf blij worden. Je loopt op wolken.

Bron: Roeland Segeren, via Envato

Wel, dat gevoel ... Dat had ik vorige week. Maar dan met een tool. 🤓

Ik was al een tijdje op zoek naar een tool die:

  • een overzicht geeft van mijn weekagenda;

  • het toelaat om taken in mijn weekagenda te slepen (zonder copy/paste);

  • gebruiksvriendelijk en overzichtelijk is;

  • taken kan toewijzen aan projecten;

  • kan filteren op type werk (bv. geconcentreerd werk, telefoons, kleine werkjes, ...);

  • mij helpt herinneren als ik een taak niet uitgevoerd heb op de dag dat ik ze van plan was ze uit te voeren;

  • terugkomende taken kan inplannen;

  • communiceert met mijn mailbox. Een mail waar er een taak aan vasthangt komt gemakkelijk in mijn takenlijst.

Jullie weten waarschijnlijk al dat ik fan ben van Notion. Notion is mijn tweede hoofd. Ik houd er mijn taken in bij, mijn projecten, mijn doelen, mijn notities, klantenpagina's, ideeën, social media posts, ... Notion is geweldig 🤩.

Alleen ... ik miste een link met mijn (Google)agenda's. Ik heb verschillende agenda's (werk, privé, gezin, ...) die ik soms graag samen wil zien, of soms apart. Als een dag al volstaat met afspraken, heeft het weinig zin om er nog taken bij te proppen. Om te weten welke afspraken ik die dag al heb, moet ik mijn agenda's er bij nemen, of mijn afspraken manueel overtypen in Notion. Maar dat doe ik niet graag 🤔.

Ik had ondertussen wel al oplossingen gevonden om mijn werkafspraken in Notion te krijgen. Mails (waar er een taak aan vasthangt) kwamen ook in mijn Notion takenlijst terecht. Maar 100% tevreden was ik nog niet.

Maar de ontdekking van deze tool was voor mij zo'n AHA momentje.

Ik word er enorm blij van als alles met elkaar communiceert op een gebruiksvriendelijke manier.

En ja, deze tool is niet zo goedkoop. Maar mijn frustraties zijn nu opgelost. De tijd die ik verlies, aan inefficiënte werkjes, kost mij ook geld. Eigenlijk heb ik de tool al terugverdiend als ik een half uur per maand meer kan werken aan een project. Dat ga ik er zeker uithalen!


En voilà, welkom in mijn team, nieuwe tool.


Ondertussen ontdekte ik ook nog dat die tool ineens ook een afsprakentool is. Ik ontdekte dat ik taken gemakkelijk kan vastzetten in mijn agenda, waardoor ze zichtbaar zijn in mijn tijdsregistratietool.

En dat…, dat wens ik jou ook toe.

Ik wens je toe dat jij geen frustraties meer hebt in de werking van jouw administratie. Dat alles werkt zoals jij het zou willen. Jij houdt toch ook niet van een ontwerp dat NET NIET klopt? Ik wens je toe dat de verschillende aspecten van jouw administratie (tijdsregistratie, agenda, planning, financiële opvolging, facturatie, taken, ...) kunnen communiceren met elkaar.


Tot zover mijn pleidooi voor communicerende tools. 😀

groetjes, Ineke


Hopelijk heb ik jou kunnen inspireren. Wil je graag in de toekomst als eerste op de hoogte gehouden worden van mijn verhalen en ontdekkingen?

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en IENS-nieuws is op komst.

Vorige
Vorige

Neem geen tool.

Volgende
Volgende

De resultaten van de tijdsregistratie.