Neem jij je klanten al mee op reis?

Als je start met een bouwproject, dan ben je voor enkele jaren vertrokken. Meestal heb je wel een persoonlijke klik met je klanten. Maar ze mee op reis nemen is misschien toch een brug te ver. 🤭

Anderzijds, je bent wel even samen op pad. Dus kan je het maar beter leuk maken, toch?


Je neemt je klanten daarom best mee op ‘klantenreis’. Klanten wat? 🤨


Ik leg het je even uit aan de hand van een klantenreis bij mij.

Meestal start een samenwerking via een kennismakingsgesprek, daarna volgt er een fundamentenanalyse om de doelen op korte en lange termijn te bepalen.

Dit is eigenlijk nog maar de opwarming. Vanaf dan duik ik graag mee in de diepte van een project. Geen bouwproject, maar een ‘optimalisatieproject’.

1️⃣ Omdat jij waarschijnlijk geen idee hebt wat zo’n optimalisatieproject precies inhoudt en hoe we dit gaan aanpakken, begin ik graag met een visuele voorstelling van de verschillende stappen. Zoals de fases in een bouwproject dus.


2️⃣ Daarna koppel ik daar een tijdlijn aan. Een planning in een bouwproject. Zo kennen we allebei de deadlines en maken we voortgang in het project.

3️⃣ Vervolgens lijst ik op wat we in elke stap gaan doen. Ik bepaal de doelen en wie wat gaat doen. Oh ja, ik zet mijn klanten ook aan het werk. Ik kan pas een mooi resultaat afleveren met een goede voorbereiding.

Jij vraagt aan jouw klant toch ook een budget, programma, moodboard, … ?

Ik bepaal wanneer het nodig is om terug te koppelen en beslissingen te nemen. Zoals jij doet in ontwerpbesprekingen.

Ik leg in deze stap ook uit hoe we praktisch samenwerken. Wat ik ga doen, welke input heb ik van jou nodig. Hoe en wanneer kan je kan bereiken en ik jou, welk communicatiekanaal gebruiken we, hoe gaan we documenten delen, …

4️⃣ Uiteraard is het de bedoeling dat ik effectief aan de slag ga voor jou. In deze stap ontzorg ik jou van de praktische uitrol. Ik kom regelmatig bij jou terug via een online meeting, maar ook vaak met korte video's waar jij feedback kan op geven. Zo hoeven we niet altijd een gaatje te vinden in onze agenda's en kan ik sneller verder. Winwin dus. Ik gebruik deze video's ook om instructiefilmpjes te maken. Deze blijven voor jou beschikbaar, zodat je er later ook nog altijd kan naar terug kijken.

Je kan bovenstaande principes dus perfect toepassen in een (interieur)architectenbureau.

Eén van de mogelijke optimalisatieprojecten die ik aanbied is het optimaliseren en (deels) automatiseren van een klantenreis, voor jouw klanten dan. Kan je nog volgen?

Heb je zin in projecten die lopen als een trein waarin jouw klanten volledig mee zijn met het bouwproces?


🚀 Ik begeleid jou in een traject om de samenwerking met jouw klanten vlotter te laten verlopen met MINDER INSPANNING EN TIJDSWINST voor jou.

🚀 We schrijven de workflow van een samenwerking met een klant helemaal uit.

🚀 Ik help jou om het bouwproces helder te krijgen vanuit het standpunt van jouw klant.

🚀 Daarna neem ik de effectieve praktische uitrol in een systeem of tool van jou over. Jij kan daarna onmiddellijk zelf aan de slag gaan.


>>>> Boek een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek in en dan kijken we samen hoe we dit in jouw bureau kunnen implementeren.



Volgende
Volgende

Een blik achter de schermen.