Op 5 maanden tijd van “heel de tijd brandjes blussen” naar een efficiënt systeem waar je op kan bouwen.

Ontwerp je structuur

Wat zou de 25-jarige versie van jezelf denken als die jou van hot naar her zou zien hollen?

Toen je afstudeerde als (interieur)architect, was er maar één ding dat jou in de ban hield: de wereld mooier maken met coole architectuur

Maar zoveel jaar na dat felbegeerde diploma is jouw dagelijkse realiteit heel wat minder creatief en onbezorgd dan je voor ogen had.

Nochtans start je elke werkweek vol goede moed. “Vandaag werk ik die omgevingsvergunning af, dan kan ik dinsdag dat voorontwerp beginnen uitwerken, en dan op woensdag…”

Tot je oog valt op een e-mail van een nieuwe klant (onderwerp: ‘kleine vraag’).

Je ineens beseft dat je die vergunningsaanvraag nog moet aanpassen.
Die ene aannemer belt met de vraag om ASAP naar de werf te komen.

Voor je er erg in hebt, is het vrijdagavond. Tijd om aan het weekend te beginnen. Maar die UIT-knop in je hoofd? Die is ook deze week weer nergens te bespeuren 🤷🏼‍♀️

☑️ Als een klant “wanneer kan je beginnen?" vraagt, zou je nog het liefst van al onder tafel willen kruipen. Want hoeveel werk je nog hebt aan andere, lopende projecten? Daar heb je maar vaag een idee van (laat staan dat je weet wanneer je opnieuw lege ruimte in je agenda hebt)

☑️ Je wil nieuwe klanten aantrekken, maar je hebt zo weinig zicht op je werkbelasting dat je niet weet of je keihard in sales modus moet schieten of eigenlijk al safe zit voor dit kalenderjaar. Daardoor voel je je vaak onrustig.

☑️ Deep work, ontwerpen in flow: allemaal mooi in theorie. Maar euhm… hoe doe je dat precies, met klanten en medewerkers die elk kwartier komen aankloppen met vragen en verzoeken?

☑️ Telkens als er een nieuw project opstart, scroll jij door oude mails en ga je op zoek naar documenten in je archief. “Verdorie, hoe had ik dat vorige keer ook alweer aangepakt?” Je hebt het gevoel dat je telkens opnieuw het warm water moet uitvinden, en dat zuigt je leeg.

☑️ Je dagen voelen als een aaneenschakeling van brandjes blussen en ad-hoc gedoe. Planning, structuur, houvast? Dat is er bitter weinig. En dus bekruipt de twijfel je soms: “Ga ik het op deze manier wel volhouden?”

De grootste bottleneck in je bureau? Dat ben jijzelf.

Beeld je eens in hoeveel tijd én rust het zou opleveren als je één efficiënt systeem had waar je altijd op kan terugvallen?

Na Ontwerp Je Structuur…

… heb je één centrale plek waar jij en je team letterlijk ALLES terugvinden: deadlines, je eigen planning, taken per project, protocollen, contactpersonen,  materialen, referenties, inspiratie, doelen, ideeën…

… heb je een klantenportaal dat alle veelgestelde vragen van klanten opvangt, waardoor je mailbox niet meer ontploft (én jij voortaan bekend staat als “die architect met z’n vlekkeloze communicatie” - win win!)

… klap je op maandagochtend je laptop open en zie je in één oogopslag wat je vandaag, deze week en deze maand te doen hebt. Zonder eindeloos te moeten zoeken in notitieboekjes, losse to do-lijstjes en je mailbox.

… heb jij een externe brein: een systeem dat onthoudt wat jij al lang vergeten was (aaaaah, mentale ruimte, heerlijk!)

… weet je exact welke projecten in welke fase zitten, hoeveel ruimte je nog hebt en wanneer je nieuwe klanten kan opstarten. Geen nattevingerwerk meer, hoera! (en ook geen werkweken van 80 uur meer, omdat je toch “ja” zei terwijl je agenda eigenlijk al overvol zat)

 

… win je tijd en hak je sneller knopen door, omdat je projectgegevens en to do’s niet meer verspreid staan over twintig verschillende Excels.

…heb jij jezelf als zaakvoerder meer misbaar gemaakt. Doordat de taakverdeling en processen kristalhelder zijn, kan je team zelfstandig aan de slag. Zo komt er opnieuw meer tijd vrij om te ontwerpen of -stel je voor!- aan je zaak te werken.

1 + 1 = 3

De echte winst van Ontwerp Je Structuur?

Die zit ‘m in het denkwerk voor we beginnen met bouwen. Want een helder proces in een goed systeem doet je resultaat exponentieel groeien. Maar chaos in een systeem? Dat blijft gewoon chaos.

  • Ineke brengt rust en structuur

    “Ineke is iemand die denkt in mogelijkheden en niet in problemen. Met haar aanpak bracht ze rust en structuur in de chaos.

    Haar kennis van technische tools is eindeloos, net als haar geduld :)

    Je voelt aan alles dat ze weet wat het is om een architectenbureau te runnen, dat vind ik echt een meerwaarde”


    Shana - Ferm architectuur

    📸 Bureau Rozah

  • Hier ga ik jaren kunnen van genieten

    “Met het Notion klantenportaal kunnen wij onze klanten beter ondersteunen.

    En het zorgt ervoor dat wij efficiënter kunnen werken, minder belast worden met vragen van klanten waarop we telkens dezelfde antwoorden geven.”

    Kyra - KVD architectuur

    📸 Studio Caphca

  • Dit gaat ons massa's tijd besparen

    “Ik merk dat klanten alsmaar mondiger worden en meer betrokken willen worden bij het bouwproces. En geef ze eens ongelijk :).

    Maar hen constant up-to-date houden vraagt veel, zeker bovenop al ons ander werk. Dankzij de samenwerking met Ineke hebben we nu een handig klantenportaal, waar we nog jaren op verder kunnen bouwen en dat ons massa’s tijd gaat besparen.”

    Isabelle - Ring Partners architecten

Hey, ik ben Ineke! In een vorig leven zelf architect, nu op missie om jouw bureau efficiënter te maken.

Nadat ik jarenlang ervaring opdeed bij verschillende architectenbureaus, besloot ik over te steken naar ‘de overkant’. Meer dan een decennium lang was ik verantwoordelijk voor zo’n 200 scholenbouwprojecten van het GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap, waar ik samenwerkte met architecten als bouwheer.

Daar nam ik niet alleen de coördinatie op mij, ik perfectioneerde er ook alle workflows en interne processen.

In die periode leerde ik Notion kennen. Als structuur-lover was ik direct verkocht. Jarenlang sleutelde ik aan m’n eigen processen en templates, tot ik een systeem had dat perfect werkte voor mij.

Waarom ik fan ben van Notion? Omdat het zo’n veelzijdig systeem is, dat je perfect kan inrichten met die elementen die jij nodig hebt. Een ideale match voor bureau’s die laagdrempelig willen communiceren met klanten en hun projectmanagement vlotter willen laten verlopen.

Sinds 2022 geef ik met IENS mijn passie voor structuur door aan moedige en ambitieuze (interieur)architecten.

Eerst vooral 1-op-1, vanaf dit jaar ook in een laagdrempelig en betaalbaar groepstraject.

Waar een business coach eerder zal focussen op theorie en mindset, help ik je om de vertaalslag naar de praktijk te maken.

Samen doen, implementeren en concreet uitwerken: daarvoor ben ik graag jouw sidekick. Ik sta aan je zijde om je taken en output helder te maken, en die daarna te implementeren in een systeem dat werkt voor jou. Zodat alles in jouw bureau op rolletjes loopt, en jij klanten aantrekt die je werk écht naar waarde schatten. 

Minder chaos en meer efficiëntie in jouw bestaan als (interieur)architect: dit is Ontwerp Je Structuur

Stap 1: breng je huidige structuur en workflows in kaart met het Masterplan

✅ Diepgaande vragenlijst, waarmee we je knelpunten & prioriteiten op vlak van efficiëntie, (klant)communicatie en administratie blootleggen (*disclaimer*: meteen ook goed voor massa’s inspiratie voor toekomstige optimalisaties 😉)

1-op-1 online terugkoppelcall met mij, waarin we de resultaten van de analyse bespreken

✅ Op basis daarvan bepalen we samen je eerste actiepunt én zet ik je op weg met de Notion-template die je verder gaat bouwen in dit traject: de workspace of het klantenportaal

Na het doorlopen van het Masterplan…

…weet jij exact waar je de komende maanden best op focust om snel meer rust, overzicht & rendement te creëren.

Doorlooptijd: +/- 1 maand (16 juni t/m 21 augustus)

Goed om te weten: in juli neem ik zelf verlof. Je kan wel je vragen blijven stellen, ik beantwoord ze met plezier begin augustus.

Stap 2: Start met het bouwen van jouw systeem

Optie #1: Notion Workspace

Jouw interne keuken op orde

Voor (interieur)architecten die:

Meer structuur en efficiëntie willen injecteren in hun backoffice, projecten, to do’s, eigen planning en interne communicatie.

✅ Jouw projectstructuur, output en taken per fase 100% helder 

✅ Structuur in je volledige projectproces – van eerste contact tot oplevering

✅ Handige templates om alles uit je hoofd en op papier te krijgen.

👷🏼‍♂️ Live-dag op 30/9 in Leuven waarop we je voorbereiding in een eigen Notion Workspace gaan gieten

💻 Je gaat zelfstandig verder aan de slag,  ik begeleid je nog 6 weken met persoonlijke instructievideo’s om je Notion Workspace up en running te krijgen.



Aan het einde van dit traject…

…heb je een werkend systeem dat rust brengt in je eigen planning, structuur geeft.

Optie #2: Notion Klantenportaal

Geef klanten die extra service

Voor (interieur)architecten die:

Een gestroomlijnde communicatie met klanten willen opzetten, zodat zij weten wat ze kunnen verwachten tegen wanneer.

✅ Geen onrealistische beloftes meer, je klant is helemaal mee in het bouwproces

✅ Gedaan met continue losse vragen te beantwoorden per mail of telefoon

✅ Handige templates om te bepalen wat je wil communiceren en inspiratie om je klantenportaal in te richten.

👷🏼‍♂️ Live-dag op 02/10 in Leuven waarop we je voorbereiding in een eigen Notion Klantenportaal gaan gieten

💻 Je gaat zelfstandig verder aan de slag,  ik begeleid je nog 6 weken met persoonlijke instructievideo’s om je Notion Workspace up en running te krijgen.



Aan het einde van dit traject…

…staat er een professioneel klantenportaal klaar dat jouw (ver)bouwtrajecten helder

Jouw investering

Ontwerp je structuur - Notion Workspace

of kies voor termijnbetalingen:
3x 575€ of 6x 290€

Prijzen exclusief btw

Let op: slechts 14 8 plaatsen beschikbaar

1.700 €

Ontwerp je structuur - Notion klantenportaal

of kies voor termijnbetalingen:
3x 575€ of 6x 290€

Prijzen exclusief btw

Let op: slechts 7 4 plaatsen beschikbaar

1.700 €

BONUS: Start to Notion

Nog niet zo vertrouwd met Notion? Geen zorgen: als je instapt in Ontwerp Je Structuur, dan krijg je mijn online mini-cursus Start to Notion er helemaal gratis bovenop. Daarmee leer je de basics in no time kennen én ben je helemaal voorbereid om tijdens de live-dag zelf de handen uit de mouwen te steken.

Notion Workspace en Klantenportaal: een kijkje achter de schermen 👀

Uiteraard wil jij graag weten wat het eindresultaat is van het traject. Is Notion helemaal nieuw voor jou, dan kan je beginnen met de introductiefilm (10’), de filmpjes van de Workspace en Klantenportaal geven je een korte inkijk.

Introductie in Notion

Notion Workspace

Notion Klantenportaal

Hoe weet ik of Ontwerp Je Structuur iets voor mij is?

Ik behaal de beste resultaten met jou als je:

  • al een eerste basis qua structuur hebt staan, maar voelt dat er nog ruimte voor verbetering is

  • beseft dat aan je bureau werken minstens even belangrijk is als ontwerpen, coördineren en opleveren

  • ervoor open staat om nieuwe dingen te leren en uit te proberen (zoals Notion)

  • gemotiveerd bent om van duidelijke communicatie of strakke interne processen je USP te maken

  • feedback en de frisse blik van een buitenstaander wel kan appreciëren (net als bijleren van collega’s)

  • bereid bent om zelf aan de slag te gaan, onder begeleiding van een expert die je in actie houdt

Dit traject is (nog) niet voor jou als je:

  • nog helemaal geen zicht hebt op je aanpak, aanbod en ideale klanten

  • vooral wil focussen op projecten voor klanten (want: billable hours) 

  • liever gillend wegloopt dan met een digitale tool te leren werken (Al hoef je zeker geen Notion-expert te zijn)

  • er perfect oké mee bent om alles “op gevoel” te blijven doen

  • vooral op zoek bent naar 1-op-1 begeleiding op maat (het is een groepstraject, maar in die kleine groep krijg je wel heel persoonlijke feedback en gerichte ondersteuning)

  • weerstand voelt om zelf de handen uit de mouwen te steken(het resultaat dat je boekt, is recht evenredig met de tijd en moeite die je zelf in dit traject stopt)

De allerbeste testimonial

Komt van een bouwheer

Veelgestelde vragen over Ontwerp Je Structuur:

  • Het traject start op maandag 16 juni 2025. Vanaf dan krijg je toegang tot deel 1: het Masterplan. Hierin kijk je kritisch naar de huidige werking van je bureau en bepalen we eventueel nog samen waar je eerst mee aan de slag wil: een workspace voor intern gebruik of een klantenportaal. Daarna plannen we samen jouw terugkoppelcall in, zodat jij met een helder plan en duidelijke focus aan de voorbereiding voor de live-dag kan beginnen.

  • Het volledige traject loopt van 16 juni tot en met 13 november 2025. Je krijgt dus ruim 5 maanden de tijd om je structuur strategisch uit te werken en te implementeren – mét mijn begeleiding én in een kleine groep gelijkgestemden.

  • Heel goed dat je dat op voorhand wil weten!

    Ik splits het even op in fases:

    • Fase Masterplan: reken op 2 à 3 uur voor de vragenlijst en een klein uur voor de online call met mij

    • Voorbereiding: hoe beter je je output en taken of je bouwproces vooraf op papier zet, hoe sneller je de Notion template nadien kan ‘vullen’. Reken op minstens één dag werk. Heb je nog niets op papier staan of in je hoofd zitten? Dan is 2 of 3 dagen wellicht realistischer.

    • Live dag: we zien elkaar een volledige dag in real life, van 9u30 tot 16u30 in Leuven (locatie nog te bepalen). Ik zet je op weg met Notion en de template, daarna gaan we implementeren en mag je doorlopend vragen stellen. 

    • Na de live dag ga je zelf aan de slag en begin je met het testen van je workspace of klantenportaal. Doordat ik voor jou een template heb ontwikkeld, neem je al een gigantische shortcut. Maar uiteindelijk werkt ieder bureau toch net iets anders en wil je de template waarschijnlijk nog wat naar je hand zetten. Moeilijk om daar een exacte timing op te kleven 😉

    • Aansluitend is er nog +/- 6 weken support van mij voorzien, waarin je me zo veel vragen mag stellen als je zelf wil.

  • Dat is helemaal oké. Je krijgt toegang tot al het materiaal en de Notion-template, en daarna kan je in je eigen tempo aan de slag. De terugkoppelcall en de live-dag zijn op afgesproken momenten, maar voor de rest bouw je flexibel aan je structuur op jouw tempo.

    Tijdens de support periode sta ik klaar om je te helpen als je later terug inpikt. Goed om te weten: in juli neem ik zelf verlof. Je kan wel je vragen blijven stellen, ik beantwoord ze met plezier begin augustus.

  • Absoluut. Ontwerp Je Structuur is juist perfect voor solo-(interieur)architecten die op zoek zijn naar meer overzicht, efficiëntie en rust in hun bureau. De structuur die je opzet, is helemaal op maat van jouw manier van werken, met of zonder team.

  • Ja, zolang je voelt dat je nood hebt aan meer structuur en duidelijke processen, ben je welkom. Het helpt enorm om meteen goede fundamenten te leggen voor de werking van je bureau, zodat je niet alles achteraf moet herstructureren.

    Goed begonnen is half gewonnen, zo zeggen ze dat toch?! 😛

  • 1.700€ is zeker een investering, daar moeten we niet flauw over doen.

    Maar als je weet dat je met een helder systeem makkelijk 10 tot 20 uur per project kan uitsparen (en dat blijft zich herhalen), dan snap je ook: je hebt je investering er na 1 à 2 projecten al uitgehaald.

    De Notion-templates besparen je tientallen uren trial en error, én je vermijdt eindeloos dubbel werk of onnodige communicatie.

    En wat je opbouwt, blijft renderen: elke workflow, taakverdeling of sjabloon gebruik je opnieuw. Dat maakt dit traject geen kost, maar een hefboom voor verdere groei.

  • Als jij eerder op zoek bent naar een kant-en-klare oplossing, waarbij je niets meer zelf hoeft te doen, dan moet ik je teleurstellen. Want dat is Ontwerp Je Structuur niet. Dit traject gaat je pas meer rust en efficiëntie opleveren als je er zelf genoeg tijd voor vrijmaakt. Gelukkig ben ik er om jou in actie te houden.

    Ook het feit dat je hier samen met collega-architecten in duikt werkt behoorlijk motiverend, geloof me!

    Anderzijds, als je nooit tijd gaat vrijmaken om efficiënter te werken, zullen er op termijn ook geen winsten te rapen vallen. Je moet altijd eerst tijd investeren om daarna tijd te winnen.

  • Don’t worry, ik laat je geen moment in de steek.

    Zit je vast met de voorbereiding of wil je ergens in het traject dat ik meekijk en feedback geef op jouw persoonlijke situatie? Dan kan je altijd een 1-op-1 call bijboeken (extra bij te betalen).

    Alles om ervoor te zorgen dat jij kleine stappen in de juiste richting blijft zetten.

  • Tuurlijk mag dat.

    Meer zelfs: ik moedig het sterk aan. Want tijdens dit traject leg je de fundamenten voor een nieuwe manier van werken, plannen en communiceren. Als je de mensen waar je nauw mee samenwerkt van in het begin betrekt, is de kans op slagen nog veel groter.

    En uiteraard hoef je in dat geval niet dubbel te betalen voor het traject.

    Breng je extra mensen mee naar de live-dag? Dan breng ik daarvoor wel een extra bijdrage van 150€ per persoon in rekening, om de kosten voor de locatie en catering te coveren.

    Je kan extra personen toevoegen op de check-outpagina.

  • Natuurlijk! Daar hangt ook een mooie korting aan vast: als je samen inschrijft, krijgen jullie elk 5% korting.

    Gebruik daarvoor de actiecode METTWEE op de check-out pagina.

    Belangrijk: vergeet elkaars naam niet te vermelden in het opmerkingenveld. Anders is de code niet geldig.

  • Notion in de vingers hebben is handig, maar is zeker geen must.

    Als je je inschrijft voor Ontwerp Je Structuur, dan geef ik je gratis toegang tot Start to Notion: de online minicursus die ik maakte voor Notion-newbies.

    Daarin vind je alle essentials en ook een aantal oefeningen waarmee je Notion in geen tijd onder de knie hebt.

    Als je tijd vrijmaakt om hier voor de live-dag mee aan de slag te gaan, komt dat helemaal goed.

  • Komt dat even goed uit: ik heb een aantal Notion-video’s opgenomen, waarin je zo’n workspace en klantenportaal live in actie ziet.

    Dat geeft al een goed beeld.

    Toch niet 100% zeker? Dan mag je altijd vrijblijvend een online call inplannen, dan bekijken we samen of jij en Notion een match zijn.

  • Je kan perfect beginnen met de gratis versie. Daar kom je al heel ver mee.

    Om je een idee te geven: ik werk zelf al jaren met Notion en heb pas in 2024 een betalend abonnement genomen.

    Waarom?

    Omdat ik meer dan 10 guests wilde toevoegen en omdat ik sommige extra functionaliteiten (zoals bv. dicteren, AI, grafieken, …) wel een meerwaarde vond.

    Ik heb zelf het Plus abonnement, dat kost me 9,50€ per maand en per gebruiker. Ga je werken aan een klantenportaal? Dan is de kans groot dat je wel een betalend abonnement zal nodig hebben. Meer info over de tarieven van Notion vind je hier.

  • Tijdens een live-dag komen we fysiek samen in onze kleine groep en leer ik je hoe je in Notion een systeem bouwt dat echt voor jou werkt.

    Niet (alleen) theorie, maar ook samen handen uit de mouwen. Want we leggen samen de basis in je eigen Notion-account.

    Je krijgt toegang tot mijn template, waar je direct en concreet alle inzichten uit de eerdere cases op kan toepassen.

    Na deze live-dag heb jij Notion helemaal onder de knie, en weet je hoe je je eigen workspace of klantenportaal helemaal naar je hand kan zetten.

    Ook daarna kan je nog enkele weken mijn hulp inroepen tijdens de support-periode.

  • Live-dag workspace: 30/09 (Leuven) 

    Live-dag klantenportaal: 02/10 (Leuven)

  • Een workspace gebruik je intern, om je projecten, to do’s, communicatie en eigen planning op te volgen. Alles wat jij (en eventueel je team) nodig hebt om je bureau georganiseerd te runnen.

    Een klantenportaal is bedoeld voor externe communicatie: daarin begeleid je je klant stap voor stap doorheen het (ver)bouwproces, toon je wat ze mogen verwachten en verzamel je alle info op één centrale plek.

    Beide systemen zijn gebouwd in Notion, maar hebben een ander doel én een andere opbouw. Wil je ze live in actie zien? Kijk dan zeker eens naar deze video’s.

  • Geen zorgen – je hoeft het nu nog niet perfect te weten.

    Kies bij inschrijving gewoon voor wat op dit moment het beste bij je aanvoelt.

    Tijdens het eerste deel (het Masterplan) duiken we samen in je huidige structuur en workflows. Als daaruit blijkt dat de andere optie beter aansluit bij jouw situatie, dan kan je zonder extra kosten overstappen.

  • Superfijn dat je zo enthousiast bent, haha.

    Maar in alle eerlijkheid: het is niet realistisch om beide systemen parallel van elkaar uit te rollen. Beter stap voor stap, dan te veel ineens.

    Als het traject je bevalt, dan kan je in het najaar van 2025 opnieuw instappen om het tweede actiepunt uit te werken.

  • In dat geval kan je deel 1 (Masterplan) skippen, want dat deden we al samen.

    Jouw traject duurt dan maar 4 maanden in plaats van 5. Omdat je traject korter is, bedraagt jouw investering ook maar 1200€ in plaats van 1700€.

    Gebruik de actiecode FA500 op de check-out pagina om die 500€ korting te claimen.

  • In dat geval: aarzel niet om me even te bellen (0496 69 41 16) of mailen.

    Je kan ook altijd een online call inboeken.

    Dan bekijken we samen of Ontwerp Je Structuur een goede, volgende stap is voor jouw bureau. Als ik voel dat dat (nog) niet het geval is, dan zal ik dat ook altijd eerlijk zeggen.

Dus: ga jij jezelf nog voor het einde van 2025 meer misbaar maken in je bureau?

🙌 Terug meer mentale ruimte om te doen wat je het beste kan & het liefste doet: ontwerpen en werven opvolgen.

🙌 Klanten die zeggen: “wauw, zo’n duidelijke communicatie, we wisten niet dat dat kon in den bouw”

🙌 Tijd winnen, zodat je eindelijk eens vroeger kan stoppen met werken (of misschien zelfs een inspiratie-citytrip kan inplannen om architecturale parels te gaan bekijken?)