Jammer, je was net te laat!
Maar goed nieuws, in het najaar krijg je opnieuw de kans om mee te doen met Ontwerp Je Structuur.
Zet je nu op de wachtlijst en krijg als eerste de kans om in te schrijven.
Wat zou de 25-jarige versie van jezelf denken als die jou van hot naar her zou zien hollen?
Toen je afstudeerde als (interieur)architect, was er maar één ding dat jou in de ban hield: de wereld mooier maken met coole architectuur.
Maar zoveel jaar na dat felbegeerde diploma is jouw dagelijkse realiteit heel wat minder creatief en onbezorgd dan je voor ogen had.
Nochtans start je elke werkweek vol goede moed. “Vandaag werk ik die omgevingsvergunning af, dan kan ik dinsdag dat voorontwerp beginnen uitwerken, en dan op woensdag…”
Tot je oog valt op een e-mail van een nieuwe klant (onderwerp: ‘kleine vraag’).
Je ineens beseft dat je die vergunningsaanvraag nog moet aanpassen.
Die ene aannemer belt met de vraag om ASAP naar de werf te komen.
Voor je er erg in hebt, is het vrijdagavond. Tijd om aan het weekend te beginnen. Maar die UIT-knop in je hoofd? Die is ook deze week weer nergens te bespeuren 🤷🏼♀️
☑️ Als een klant “wanneer kan je beginnen?" vraagt, zou je nog het liefst van al onder tafel willen kruipen. Want hoeveel werk je nog hebt aan andere, lopende projecten? Daar heb je maar vaag een idee van (laat staan dat je weet wanneer je opnieuw lege ruimte in je agenda hebt)
☑️ Je wil nieuwe klanten aantrekken, maar je hebt zo weinig zicht op je werkbelasting dat je niet weet of je keihard in sales modus moet schieten of eigenlijk al safe zit voor dit kalenderjaar. Daardoor voel je je vaak onrustig.
☑️ Deep work, ontwerpen in flow: allemaal mooi in theorie. Maar euhm… hoe doe je dat precies, met klanten en medewerkers die elk kwartier komen aankloppen met vragen en verzoeken?
☑️ Telkens als er een nieuw project opstart, scroll jij door oude mails en ga je op zoek naar documenten in je archief. “Verdorie, hoe had ik dat vorige keer ook alweer aangepakt?” Je hebt het gevoel dat je telkens opnieuw het warm water moet uitvinden, en dat zuigt je leeg.
☑️ Je dagen voelen als een aaneenschakeling van brandjes blussen en ad-hoc gedoe. Planning, structuur, houvast? Dat is er bitter weinig. En dus bekruipt de twijfel je soms: “Ga ik het op deze manier wel volhouden?”
De grootste bottleneck in je bureau? Dat ben jijzelf.
Beeld je eens in hoeveel tijd én rust het zou opleveren als je één efficiënt systeem had waar je altijd op kan terugvallen?
Na Ontwerp Je Structuur…
… heb je één centrale plek waar jij en je team letterlijk ALLES terugvinden: deadlines, je eigen planning, taken per project, protocollen, contactpersonen, materialen, referenties, inspiratie, doelen, ideeën…
… heb je een klantenportaal dat alle veelgestelde vragen van klanten opvangt, waardoor je mailbox niet meer ontploft (én jij voortaan bekend staat als “die architect met z’n vlekkeloze communicatie” - win win!)
… klap je op maandagochtend je laptop open en zie je in één oogopslag wat je vandaag, deze week en deze maand te doen hebt. Zonder eindeloos te moeten zoeken in notitieboekjes, losse to do-lijstjes en je mailbox.
… heb jij een externe brein: een systeem dat onthoudt wat jij al lang vergeten was (aaaaah, mentale ruimte, heerlijk!)
… weet je exact welke projecten in welke fase zitten, hoeveel ruimte je nog hebt en wanneer je nieuwe klanten kan opstarten. Geen nattevingerwerk meer, hoera! (en ook geen werkweken van 80 uur meer, omdat je toch “ja” zei terwijl je agenda eigenlijk al overvol zat)
… win je tijd en hak je sneller knopen door, omdat je projectgegevens en to do’s niet meer verspreid staan over twintig verschillende Excels.
…heb jij jezelf als zaakvoerder meer misbaar gemaakt. Doordat de taakverdeling en processen kristalhelder zijn, kan je team zelfstandig aan de slag. Zo komt er opnieuw meer tijd vrij om te ontwerpen of -stel je voor!- aan je zaak te werken.